O domu

Osnivač Doma za odrasle osobe i rehabilitaciju Metković je Republika Hrvatska, a prava i dužnosti osnivača obnaša Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi. Sjedište Doma je u ulici Ante Starčevića 25.

Dom za starije i nemoćne osobe Metković - O domu

Jedan dan u našem domu

Tekst jedne korisnice doma

Jutro je. Već je 7.00 sati, a ja sam još u krevetu. Teta Zora je odavno ustala i čeka da se ostali probude. Moj cimer još spava i tko zna kad će se probuditi jer je do kasno gledao televiziju. Čujem komešanje u hodniku, sigurno je teta Jadra došla i budi ostale na katu. Cure s gornjeg kata su već na nogama, umivaju se, peru zube, oblače. Meni se to baš i ne da, ali znam da će me teta Jadra gnjaviti s tim pa radije sve to obavim odmah. Osjeti se miris kave. Tete Ružica i Zora su je već skuhale. Zdenko galami na Ivu, cijela zgrada odjekuje, Stana se opet sekira zbog nečega, Duba prepričava teti Ružici protekli dan. Marija je još u sobi, Anita istrčava iz sobe pa se opet vraća, a Danijela još leži. Teta Jadra je došla provjeriti jesmo li pospremili krevete. Mislio sam je prevariti da sam oprao zube, ali ona uvijek zna da nisam. Morat ću odustati od tog varanja, nema smisla da me uvijek vraća. 8.00 - počinje doručak, a mi još nismo gotovi. Kao i uvijek, čekamo Marija, koji još uvijek spava. Vjerojatno ćemo odustati i otići, a on neka sam dođe. U blagovaonici su već ostali s cjelodnevnog boravka, a oni s drugog kata uvijek kasne. Lako je njima kad im Damir uvijek servira stol pa oni dođu na gotovo. Teta Vjeka broji koliko nas je danas da ne bi netko ostao bez ručka. Nju uvijek pitam ima li viška, a ona preko veze uvijek pronađe nešto u kuhinji. Evo, stižu i ostali s drugog kata. Oni su najbučniji. Uvijek se svađaju, prigovaraju i smiju. Kunica nije ni ušao a već zove: “Teta Vjeke!” Sigurno joj već ide na živce. Za doručkom i ručkom sami serviramo stolove, pospremamo, čistimo, pomažemo jedni drugima, pričamo i zezamo se. Polako odlazimo u svoje radne prostorije. Baš me zanima što ćemo danas raditi. Morat ću reći teti Vjeki da odavno nisam bio u praonici. Teti Dali sigurno fale moja stalna zapitkivanja. Zaboravio sam da je danas Aniti rođendan. Pravit ćemo tortu. Teta Jadra je sve pripremila. Samo moramo umutiti kreme mikserom, namazati kore, ukrasiti i torta je gotova. Danas idem i kod tete Zdenke na likovnu terapiju. Tamo ćemo raditi s glinom, a teta Zdenka će sve to staviti u keramičku peć. Evo tete Vjeke, došla je po Mariju i mene. Provjerit će jesmo li pospremili krevete i jesu li nam ormari uredni. Srećom smo to jučer obavili, inače bi sad bilo problema. Ona voli da je sve uredno. Nakon toga nas vodi u tete Ružice. Kod nje su svi već u velikom poslu. Radit ćemo lutke za dramsku. Moj zadatak je izrezati od kartona dijelove za lutku žabe i obojiti ih. Teta Vjeka sve nadgleda i pomaže mi. Neki su već otišli kod tete Svjetlane na glazbenu terapiju. Stalno nekud idemo. Završio sam sa poslom i vraćam se u svoju skupinu. Usput srećemo tetu Lori i Dubu. Odlaze na fizioterapiju. Jako sam gladan, a vrijeme ručka nikako doći. Teta Jadra mi je dala da još pometem pod, jer je pun papirića od našeg rezanja. Marija čisti stolove od ljepila. I ona voli da je sve uredno. Konačno idemo na ručak. Teta Mira i Ana su već tu, teta Ružica sa svojima kasni kao i uvijek. Danas imamo punjene paprike i krumpir pire. Valjda će biti viška. Svi pričaju, zezaju se. Baldo obilazi oko stolova, Ante šeće, Igor i Marijana se svađaju, Zora ureduje. Jako je bučno za ručkom. Sada ćemo proslaviti Anitin rođendan. Svi pjevaju i plješću. Najviše se radujemo što ćemo jesti tortu koji smo sami napravili. Ima za sve po komad. Poslije svi odlazimo u boravak, a onda u radionice. Danas imamo domaćinstvo i radionicu oblikovanja. Tad mi je najzanimljivije jer smo skupa s onima na cjelodnevnom boravku. U 16.00 odlazimo u svoje sobe, odmaramo se, gledamo televiziju, pričamo. Teta Romana nam je dala novce, pa ponekad uzmemo kavu iz aparata. Ja obično sjedim na hodniku i čekam medicinsku sestru ili čistačicu da im pomognem. Ive se isto šeće. Nakon odmora, svi dolaze u boravak na prvi kat, gdje čekamo vrijeme večere. Za večerom sami serviramo, nosimo hranu, pospremamo stolove. Sestra i njegovateljica nas uvijek pohvale i daju slatkiša. Svi su pomalo umorni i jedva čekaju kad će u krevet. Neki će gledati televiziju, neki čitati, pričati. U zgradi postaje sve tiše, mi smo u krevetima, a sestra i njegovateljica paze na nas cijelu noć.

Što je potrebno za smještaj u Dom?

• Zahtjev za smještaj u dom (u prilogu)
  • Domovnica - preslik
  • Rodni list - preslik
  • Osobna iskaznica - preslik
  • Zdravstvena potvrdnica
  • Izjava o pristanku na smještaj (u prilogu)
  • Odrezak od posljednje mirovine - preslik
  • Prilikom smještaja dostaviti Izjavu o plaćanju razlike ili pune cijene smještaja (ovjerenu kod javnog bilježnika) ukoliko mirovina nije dostatna za podmirenje troškova smještaja u Domu.

Kapacitet doma

Stariji i nemoćni

28 ležaja

u dvokrevetnim i trokrevetnim sobama